Hulphond Winto

Dilemma

Posted on: 27 augustus 2014

Hey,

Gisteren waren de drie weken observatie voorbij.
Van mijn korte contactmomenten met het huidige gastgezin begrijp ik dat Eddy het daar goed doet.
Hij laat hier zijn leuke en lieve kant zien, maar ook zijn onzekere kant. Hier ben ik wel opgelucht over, want er werd de indruk gewekt dat zijn onzekerheid door mij zou komen.

Afgelopen zaterdagavond kreeg ik een mail van de trainster. Of ze Eddy maandag wel weer even terug kon komen brengen in afwachting van zijn beoordeling. En, werd er nog nadrukkelijk bij gezet, het zou kunnen dat Eddy na korte tijd weer weggaat naar een nieuwe gastgezin.
Hoewel wij Eddy dolgraag weer bij ons thuis zouden willen hebben, leek dit ons toch niet zo’n puik plan. Het was al laat in de avond, maar Martijn en ik hebben alsnog een mail opgesteld waarin we duidelijk laten weten dat dit gezeul met Eddy ons niet zint. Liever zouden we zien dat Eddy nog even bij het huidige gastgezin zou blijven tot er besloten wordt wat er met hem gaat gebeuren. Hier zit hij nu op z’n plek en voelt hij zich goed. Door hem nu weer naar ons te verplaatsen breng je hem alleen maar weer in verwarring en onzekerheid. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?!

Ik vind dit zo moeilijk. Ik vind namelijk niet dat ze correct met Eddy omgaan, maar tegelijkertijd snap ik hun dilemma ook wel. Ze hebben veel geld in Eddy gestoken en er is een tekort aan hulphonden, dus afkeuren doe je dan niet zomaar.
Zij zien een ‘product’, een product dat eigenlijk kosten wat kost moet worden afgeleverd. Maar ik zie ‘Eddy’, de liefste Golden die iemand zich maar kan wensen. Een hond die te bang is om in de auto te springen, maar zonder moeite naast je op de bank springt (foei, toch!). Een hond die om de vijf minuten even bij je komt kijken, voor het geval dat. Een hond die tijdens het spelen simpelweg bovenop de andere hond gaat zitten, want dat is lekker makkelijk!
Verdorie, ze hebben het over EDDY!

Grom.

Geef een reactie

