Hulphond Winto

Zico

Posted on: 17 augustus 2011

Hey hoi,

Het kan soms snel gaan…
Afgelopen maandag kregen we een mailtje van de trainster van Hulphond; Of we misschien nog tijd en zin hadden in een logee?
Ze vertelde er gelijk bij dat deze hond minder heftig zou zijn dan Vlado, hahaha! Ze zal wel denken…
Ook deze logee is weer een Labrador reu, maar dit keer een knappe blonde met de naam ‘Zico’.

Vandaag was de grote dag en de binnenkomst van Zico was al niet te vergelijken met die van Vlado. Natuurlijk was Zico enthousiast, maar op een beschaafde manier en niet ‘hieper-de-pieper-en-stuiter-de-stuiter’.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vond Vlado een heerlijke hond, maar zijn eerste indruk op mij was echt niet al te best.  😉

Na een praatje met het gastgezin en de installatie van Zico’s bench zijn we gelijk met hem gaan wandelen. Dit gaf Kylian de gelegenheid om rond te snuffelen en een beetje te wennen.
Zico liep ondertussen braaf met ons mee en verdiende zo vele brokjes.
Bij thuiskomst had Kylian besloten om zich niet te verstoppen en hebben we ze voorzichtig kennis laten maken.
Kylian maakte er een heel drama van met gestrekte klauwen en ontblote tanden. Zico vond het allemaal zeer interessant, maar hij bleef beleefd en drong zich niet op. Netjes hoor!

’s Middags zijn we met z’n drieën naar Beilen gereden, waar ik een gesprek had met iemand van het asiel over een stageplek. Martijn en Zico zijn ondertussen gaan wandelen en dit ging ook weer erg goed. Gelukkig ging mijn gesprek ook prima en mag ik er in januari stage komen lopen.
Hierna hadden we wel een ijsje verdient en zijn we buiten bij de Mac gaan zitten. Zico gedroeg zich voorbeeldig en bleef netjes naast onze voeten liggen.

Het inmiddels avond en wij zijn tot nu toe erg tevreden over Zico. Hij kwijlt wel erg, daar moeten we even aan wennen. Maar goed, als dat alles is! 🙂

Groetjes,
Kirsten

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

