Hulphond Winto

Julia en Romeo

Posted on: 24 september 2010

Hey hoi,

Na ruim twee weken is het al bijna weer tijd om afscheid te nemen van Maudy.
Begin vorige week is Maudy loops geworden. Weer een hele nieuwe ervaring, zowel voor Maudy als voor ons.
De eerste week viel het allemaal nog wel mee. Ze deed haar best om zichzelf (en de vloer) schoon te houden en op wat slome momentjes na was ze haar vrolijke enthousiaste zelf. Deze week was het wat minder. Veel opgekruld liggen op haar grote kussen en zielig kijken, maar tijdens het wandelen heel energiek zijn en willen ruiken aan elke boom en grasspriet.

Nog iemand die het allemaal erg interessant vind is de hond van de buren, die het hele proces met veel belangstelling gevolgd heeft door het tuinhek. Vorige week was er nog niet zo veel aan de hand, maar sinds een paar dagen heeft Maudy besloten dat ze best wel wat pupjes wil maken samen met haar knappe buurman.
Telkens als ze tegelijk in de tuin zijn speelt er een soort Romeo en Julia toneelstuk af met veel gepiep, gejank en gesmacht naar elkaar. Voor de zekerheid mag Maudy nu alleen met een begeleider de tuin in om ‘ongelukjes’ te voorkomen. Er staat dan wel een hek tussen, maar als iemand echt wat wil…

Een paar dagen geleden ging ik op pad om een leuk nieuw speeltje te kopen voor de zielige loopse dame.
Het assortiment van onze plaatselijke dierenwinkel is qua speeltjes niet zo groot, maar toch heb ik 20 minuten staan kijken, zoeken en knijpen (de medewerkster daar zal wel denken…) om het juiste speeltje uit te zoeken.
Uiteindelijk heb ik voor een groot blauw bot gekozen van stevig materiaal. Eenmaal thuis het nieuwe speeltje gelijk aan Maudy gegeven en ze vond het bot geweldig.

Drie minuten later had ze er al een groot gat in gekauwd en moest ik het speeltje weer van haar afnemen. En daar doe je dan alle moeite voor! Ondankbaar wicht. Gelukkig had ik in de dierenwinkel ook een kauwstaaf gekocht en mocht ze die naar een andere wereld helpen.

Morgenochtend moeten we Maudy weer naar haar baasjes brengen.
Denk dus maar aan ons, want om 10.05 uur zal Maudy het niet meer doen.
Boeh!

Kirsten

1 Response to "Julia en Romeo"

hahahaha 🙂 Het is inderdaad prima mogelijk door een omheining of zelfs door een bench, hoorde ik al 😮

Maudy denkt nu misschien niet aan jullie, maar als ze jullie weerziet, herkent ze jullie zéker!

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

