Hulphond Winto

Bolletjes sok

Posted on: 11 september 2010

Hoi hoi,

Maudy is nog maar een paar dagen hier, maar het voelt meteen weer als vanouds. Toen haar baasjes haar dinsdagavond kwamen brengen leek ze ons meteen te herkennen en we werden dan ook op de enthousiaste Maudy Manier begroet. Ze stoof daarna meteen naar de plek waar we een mand met hondenspeeltjes hebben staan, dus dat was ze duidelijk nog niet vergeten.  🙂

Gistermiddag durfde ze het aan om mij helemaal naar zolder te volgen, ondanks de open trap. Daar ging natuurlijk heel wat gepiep en gemiep aan vooraf, maar ik had alle tijd en ik heb op m’n gemak de was van de lijn gehaald. Op een gegeven moment stormde ze naar boven en heeft ze van mij veel complimentjes gekregen voor haar ‘moedige’ daad.

Terwijl zij de verdieping begon te verkennen was ik toe aan de sokken. Dit gaat in dit huishouden als volgt; De paartjes worden opgerold tot bolletjes (of balletjes, wat jij wilt) en daarna een verdieping naar beneden gesmeten. Hier blijven ze liggen totdat iemand ze een paar meter verderop in de sokkenla deponeert. Het leukst is natuurlijk als Martijn beneden langs komt lopen, maar wel jammer dat ik niet zo goed kan mikken.

Maar goed, ik was bezig met de sokken. Er lagen onderaan de trap al meerdere bolletjes sok. Maudy kwam er ondertussen vrolijk kwispelend bij staan om te kijken wat ik aan het doen was. Hup, ik gooi een volgend paartje naar beneden en voordat ik het weet raket Mega Maudy naar beneden, grijpt het bolletje sok, raket weer naar boven en komt het braaf bij mij afgeven: Nog een keer baasje!

1 Response to "Bolletjes sok"

Dat nodigt toch uit om haar te leren die in de lade te droppen als je gooit? 😀
Mag je dat leren als gastgezin?

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

