Hulphond Winto

Run Baby Run

Posted on: 11 augustus 2010

Hey hoi,

Maudy voelde zich de afgelopen dagen niet zo lekker.
Overdag leek er niet zoveel aan de hand te zijn, maar ’s nachts was het telkens toch weer mis.
De dierenarts raadde ons aan om haar een dagje gekookte kipfilet te geven, zodat haar maag tot rust kon komen.
Zo gezegd en zo gedaan en Maudy had hier absoluut geen problemen mee!  😉
Gisteren hupte ze weer als vanouds in het rond en dat voelde als een opluchting, zowel voor haar als voor ons.

Martijn liep gisteravond de Gouden Pijl Run in het centrum van Emmen. Omdat Maudy zo opgewekt en actief was leek het ons een goed plan om haar mee te nemen, zodat ze mij kon helpen met aanmoedigen. 
Ze vond het maar niets dat we Martijn moesten achterlaten (die ging inlopen), maar ze trok zich niets aan van de harde geluiden, rommel op de grond of van de hardlopers. Heel goed meisje!

Terwijl we door de langstrekkende reclamekaravaan bekogeld werden met pennen en rolletjes pepermunt zochten we een geschikte plek langs het parcours uit. Uiteindelijk vonden we een rustig plekje met een strook gras, zodat Maudy lekker wat te snuffelen had. Ze was totaal niet onder de indruk van alles en ze heeft rustig om zich heen zitten kijken.

Meerdere mensen informeerden naar Maudy, waarbij de meesten zich vooral afvroegen wat voor ras ze is. Ook nu was het voor sommige mensen moeilijk om niet te aaien, maar gelukkig werkte Maudy goed mee door netjes te blijven zitten en niet op deze mensen af te gaan.
Ik vond trouwens dat Maudy wel wat meer passie had kunnen tonen bij het aanmoedigen van Martijn, maar ik snap ook wel dat het veel leuker is om op de voeten van het vrouwtje te liggen en af en toe een brokje te scoren. 🙂 
Ik heb extra mijn best gedaan en hopelijk heb ik haar gebrek aan belangstelling een beetje goed kunnen maken.

Toen Martijn na afloop naar ons toe kwam sprong Maudy uit enthousiasme even tegen hem op, waarna er gelijk een mevrouw op ons afstapte om te melden dat “als de hond zo tegen iemand op mocht springen, zij de hond wel mocht aaien…” Tja, de logica hiervan ontging mij totaal, maar dat doen we maar niet mevrouw!  
Hier was ze niet blij mee, maar daar kan ik echt niet mee zitten. Die rare behoefte van sommige mensen om iedere (hulp)hond te willen aaien die ze tegenkomen… Neem dan lekker zelf een hond!

De tocht terug naar de auto verliep zonder incidenten en eenmaal thuis is Maudy lekker gaan slapen om alle indrukken te verwerken, terwijl wij aan een late maaltijd begonnen.
Tijdens de avondwandeling wilde Maudy opeens geen brokjes aannemen.
Hey, wacht eens even…het zou toch niet..?
En ja hoor: Mevrouw had weer stiekem een appelklokhuis uit de bosjes geplukt!
Na het commando ‘Drop It’ liet ze de appel netjes vallen en terwijl we doorliepen wierp ze een laatste spijtige blik achterom. Ik ben benieuwd wat ze vanavond weer uit de bosjes tevoorschijn tovert…

Toedeloe,
Kirsten

P.S. De (ongevraagde) buit van deze avond: Twee pennen, drie verschillende sleutelhangers, vier rolletjes pepermunt, een RTV Drenthe petje, een ‘klaphandje’ en een lollie. Yeah! En het enige wat ik hiervoor heb moeten doen was samen met Maudy langs de route staan.  :-p

2 Reacties to "Run Baby Run"

netjes 🙂

hopelijk is ze nu helemaal beter!

Nog een hulphondenblogger 🙂
Welkom 🙂 en die blog ziet er fantastisch mooi uit

Geef een reactie

    • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
    • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
    • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

    Categorieën

