Hulphond Winto

Succes lieve Winto

Posted on: 5 juli 2010

Hey hoi,

Donderdagavond 1 juli zijn Martijn en ik naar Heeswijk – Dinther gereden voor de overdracht van Winto. En ja, dat is al weer een aantal dagen geleden, maar het was de afgelopen tijd echt veel te warm om op een hete zolderkamer een blog te typen! Maar goed, het gaf me wel de kans om nog even stilletjes heel erg na te genieten.

Op dinsdagavond (29 juni) werden we gebeld door Hulphond trainer Frank die ons graag wat wilde vertellen over Winto. Ik kreeg bijna een rolberoerte, want in de uitnodiging die we hadden gekregen stond: Mocht er onverhoopt iets gebeuren waardoor de overdracht geen doorgang kan vinden, zal er vanuit de trainingsschool contact met u opgenomen worden. Hier schrok Frank op zijn beurt weer van, dus je kunt je voorstellen dat het gesprek niet zo’n succesvolle start had, hahaha! Maar gelukkig kon hij mij verzekeren dat het juist wel hartstikke goed ging en dat hij tot nu toe erg tevreden was. Gerustgesteld heb ik afscheid genomen en toen had ik natuurlijk nog meer zin in donderdagavond… 

Het was donderdag erg warm en ’s avonds was daar nog geen verandering in gekomen.  De overdracht zou plaats vinden in de Looz Corswarem Hoeve, een mooi plekje midden in de natuur. We zagen enkele bekende gezichten (waaronder trainers Saskia en Frank), maar we kwamen natuurlijk voor Winto en zijn nieuwe baasje!

Frank leidde ons de goede kant op en ondertussen begon ik aardig zenuwachtig te worden. Ze zaten samen in de ‘huiskamer’ en Winto spotte ons al gauw. Wat was het weer heerlijk om deze blonde beer in m’n armen te sluiten! Terwijl hij daarna wat tot bedaren kwam hebben Martijn en ik kennis gemaakt met Wendy, het nieuwe baasje van Winto.
Vind je het nou niet prachtig hoe die twee namen bij elkaar passen! 🙂   

Mag ik jullie voorstellen aan het nieuwe setje: Winto & Wendy!


Met z’n allen zijn we buiten op het terras gaan zitten om elkaar wat beter te leren kennen. Na een moeizame start hebben we leuk (en lang!) zitten kletsen. Winto deed ondertussen erg lief door regelmatig contact te zoeken en tegen me aan te liggen.
Ik had voor Wendy een fotoboek meegenomen met foto’s van Winto als pup en wat ‘oude’ speeltjes en botten. Toen ik de tas tevoorschijn haalde zat Winto er gelijk met zijn snuit bovenop en hij herkende zijn oude knuffeltje meteen! Blij heeft hij het knuffeltje aangenomen om er mee te gaan spelen en op te sabbelen. Na een tijdje legde Winto zijn poot op het been van Wendy en gaf haar het knuffeltje aan. Zo mooi!

Tijdens een toespraak van Frank legde Winto zijn kop op mijn been alsof hij ook wilde meeluisteren, wat mij een brok in de keel bezorgde. Ieder gastgezin kreeg een cd met foto’s van de afgelopen week. Er stonden zoveel leuke foto’s op van Winto en Wendy, dat het me moeite heeft gekost om er ‘slechts’ een paar uit te kiezen:

Samen op pad tijdens de training

Winto aan het werk
Lekker in het bos
 
Van Wendy kregen we hierna een lief kaartje en een miniatuur Winto beeldje. Ik had het idee dat ze nog erg aan Winto moest wennen (logisch natuurlijk) en daarom vond ik het prettig om met haar te praten en zo hopelijk een hart onder de riem te kunnen steken. Voor haar is het concept ‘hond’ namelijk helemaal nieuw en er zijn zoveel dingen waar je aan moet (leren) denken. Want hoe weet je bijvoorbeeld of je hond wil spelen of gewoon een maffe bui heeft? Of hoe kan je zien dat je hond moet plassen? En wat doe je als hij los loopt en niet terug komt? 
Ik vond het leuk en vleiend dat Winto zich zo lief en enthousiast gedroeg naar ons toe. En misschien was dat voor Wendy ook wel fijn: Om te zien dat Winto in het begin wellicht wat gereserveerd kan zijn, maar uiteindelijk ook erg houdt van knuffels en zoenen krijgen en lekker spelen.

Vol trots vertelde ze over een oefening tijdens de training: Zij was samen met Frank aan het trainen toen ze midden in de Hema aan Winto het commando gaf om iets voor haar op te rapen. Ze hoefde nauwelijks haar mond open te doen of Winto had het voorwerp al gepakt en heel netjes in haar schoot gelegd. Volgens Frank had hij toen even een “Fisherman’s Friend momentje.” Goed zo Winto!
  
Wendy gaf (tot onze opluchting) aan dat ze wel contact met ons wil houden om te kunnen vertellen over Winto’s gekke streken.  😉
Tot die tijd kan ik niets anders dan ze samen heel veel succes te wensen!
Jullie zijn een prachtig stel…

Groetjes van een hele trotse
Kirsten

P.S. Ik ben zo trots!
Of had ik dat al gezegd?!  ;-p

5 Reacties to "Succes lieve Winto"

wow prachtig!!!!! 😀

k wens haar suuuuuperveel succes!

Het is inderdaad enorm wennen, maar alles komt wel 🙂

Véééééél succes Wendy en Winto!!!

Hopelijk komen er nog updates! 😉

misschien wil zij wel verder bloggen?

Hallo

Wat een mooi en ontroerend verhaal! Ik heb de tranen in mijn ogen en het is niet eens “mijn” hond. Op de foto ziet het er prima uit en ook je verhaal klinkt goed. en dat ze nog aan elkaar moeten wennen, dat is eigenlijk helemaal niet raar. Ik hoop zo nu en dan nog wel ergens (blog of hyves) te lezen hoe goed het allemaal gaat.

Dikke knuffel Diederika en Mila

zo zie je maar kirsten en martijn, dat er soms maar weinig voor nodig is om je gelukkig te voelen..en ik denk dat jou geluk en vertrouwdheid met winto, wendy misschien stiekum wel iets onzeker maakte,,…..want….
zij moet het allemaal nog maar gaan presteren…en ook dat gaat tijd kosten…en moed ….en vertrouwen….
een hond ínleveren is niet leuk, hem te moeten missen ook niet maar wat een kippevelmomentje als je zo gelukkig mag zijn om klant en hond samen te zien werken….en daar heb jij aan meegewerkt…respect…dikke kus..klacien

Fantastisch om te horen en te zien!
Jullie kunnen trots zijn.
Daar doe je het toch allemaal voor.
Liefs Judith

Hier heb jullie het allemaal voor gedaan! Wendy en Winto vormen een geweldig stel samen.
Leuk dat jullie contact houden, over het reilen en zeilen van Winto. En nogmaals hartstikke goed gedaan jullie!
Groetjes,
Saskia

Geef een reactie

    • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
    • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
    • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

    Categorieën

