Hulphond Winto

Kennismaken met Nopper

Posted on: 19 april 2010

Hey hoi,

Nu het mega goede nieuws over Winto een beetje gezakt is, heb ik tijd en ruimte (in mijn hoofd) om te schrijven over Nopper; Onze toekomstige logeerpup.

Afgelopen vrijdag hadden Martijn en ik een afspraak met Arya, Nopper en zijn gastgezin. Ik vond het wel spannend, want ik had al veel verhalen gehoord over dit ‘het-leven-is-een-feest’ hondje.

En inderdaad was Nopper in het begin erg druk.
We hadden bij Arya thuis afgesproken en daar stond een mand met speelgoed van haar eigen honden. Deze mand werd eerst helemaal leeggehaald en daarna werden alle speeltjes één voor één door elkaar geschud, gebeten, door de kamer gesmeten en daarna weer bij elkaar gezocht om overnieuw te beginnen. Tussendoor werden wij besprongen, gebeten en als botskussen gebruikt.
Toen het tijd was om naar buiten te gaan waren Martijn en ik al helemaal weg van dit maffe beest.  :-p

In het bos ging de training verder en liet Nopper zich van zijn beste kant zien. Heel veel aandacht voor het baasje, netjes zitten op z’n gat, braaf liggen als de mensen lang aan het praten waren etc. Alleen toen er andere honden in beeld verschenen was er nul komma nul aandacht voor het baasje, maar daar wordt aan gewerkt. Hij is tenslotte ook nog erg jong!

Aan het eind van de training hadden Martijn en ik allebei een goed gevoel bij dit hondje. Ja, hij was erg druk en ook aardig dwingend, maar de wil om te werken en plezieren was zeker aanwezig. En dan dat snoetje…
Het is jammer dat we geen fototoestel bij ons hadden, want anders had ik hier zeker even een foto geplaatst. Nou ja, dan zullen jullie maar moeten wachten tot juli. 😉

Toedeloe,
Kirsten

3 Reacties to "Kennismaken met Nopper"

Klinkt gezellig 🙂

welk kleurtje heeft ie?

dus dat wordt alle zeilen bij zetten hihi….ach het zal allemnaal wel loslopen…hoe lang moet je ‘oppassen’ ???

Ach, ‘slechts’ twee en een halve week… Dus daarna kunnen we bijkomen van het blonde gevaar…

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

