Hulphond Winto

Match voor Winto!

Posted on: 16 april 2010

Oei oei oei,

Ik ben nog even aan het bijkomen.
Vandaag een drukke dag gehad en daarom had ik geen tijd om mijn e-mail te controleren. En toen ik dit vanavond eindelijk deed…

Er is (op papier) een match gevonden voor Winto!
De trainster vond het zo goed gaan met Winto dat ze had besloten om hem alvast aan te bieden voor een match. Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar ik stel me zo voor dat er bergen papier, zwetende mensen en afgekloven potloden aan te pas komen om de juiste mensen en honden aan elkaar te koppelen.

De (misschien) cliënt heeft drie katten en aangezien Winto soms wel een lekker kattenhapje lustte, hebben ze eerst getest of dit wel samengaat.
Hij is een nachtje uit logeren geweest bij één van de hondenverzorgsters die zelf ook in het bezit is van meerdere katten. Volgens haar was Winto zwaar in love en heeft hij op het balkon liggen zoenen met één van de charmante kattenkopjes. Geen enkel probleem dus. 😉

De cliënt en Winto moeten elkaar nog in het echt ontmoeten, maar wanneer alles meezit zou hij in juni/juli naar zijn nieuwe baasje kunnen gaan. Spannend, spannend!

Ondertussen heeft Winto zijn eigen goede doel gevonden: Hij loopt mee in het stageproject van Werkenrode.
Werkenrode is een school voor jongeren met een lichamelijke beperking.
Zij lopen in een half jaar regelmatig mee met de trainers en zo kunnen ze kijken of ze later ook graag een hulphond zouden willen.
Winto is gekoppeld aan één van hen, een jongen die eigenlijk een beetje bang is voor honden. En Winto doet het heel goed samen met hem! Volgens de trainster een leuk gezicht.

Binnenkort horen we wanneer we Winto mogen komen knuffelen.
Ik kijk er erg naar uit!  🙂

Groetjes,
Kirsten

P.S. Vanmorgen een training bijgewoond van ons toekomstig logeerhondje Nopper. Daarover later meer.

1 Response to "Match voor Winto!"

Hola dat ging snel!!!

Véél plezier met Nopper!

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

