Hulphond Winto

Lekker op schema

Posted on: 5 maart 2010

Hoi hoi,

Gisteren weer een berichtje gehad van de trainster van Winto!
Een lekker lange mail dit keer, maar ik had haar dan ook een aardige vragenlijst toegezonden.  😉

Winto zit inmiddels alleen in de kennel. Zijn maatje Joep is terug naar zijn gastgezin. Gelukkig zal het niet lang duren voordat Winto een nieuw maatje krijgt. Alleen is ook maar alleen!

In plaats van naast de fiets heeft de trainster hem naast een scootmobiel en een elektrische rolstoel laten lopen. Hij loopt nog wat voor en wat wijd van de rolstoel, maar dat gaat volgens haar wel goed komen. Zoals ze zelf zegt: “Hij moet er nog kilometers naast maken.”
Samen zijn ze naar een winkelcentrum, een tuincentrum en een zorgboerderij gegaan. Het winkelcentrum ging prima, maar bij het tuincentrum en de boerderij had hij veel aandacht voor alle geurtjes en dieren. Volgens haar ook niet zo raar; Ze waren hier nog niet eerder geweest.

Verder zijn ze bezig met het onverwacht over de kop aaien. Want ook al is het de bedoeling dat mensen niet aaien, het zal zeker een keer bij de cliënt gebeuren dat zijn hond geaaid wordt. Ze vonden dat Winto terug deinsde, wanneer je over zijn kop aaide. Dus hij wordt in ieder geval door de trainster veel geaaid en gecontroleerd door een vreemde. Dit herken ik absoluut niet van Winto. Erg prettig heeft hij het nooit gevonden om over zijn bol geaaid te worden (behalve door mij en door Martijn), maar ‘terug deinzen’ is natuurlijk heel wat anders…
Nou ja, even afwachten hoe het verder zal gaan. Maar omdat ik dit in deze mate niet zo herken, verwacht ik dat het nog wel goed gaat komen.

Intussen maakt Winto de kastjes van het dressoir open, de laatjes open, en de deur open. Donderdag zijn ze begonnen met de lichtknop en dit zal niet veel tijd vergen, zoals het er nu naar uit ziet (Hoera! We wisten wel dat we een slimme hond afgeleverd hadden…).

Al met al zitten ze lekker op schema.
Fijn!

Groetjes,
Kirsten

2 Reacties to "Lekker op schema"

Jippie! Flinkzo Winto!!!!

Hoi Kirsten,

Ik was benieuwd naar hoe Winto het doet, maar hij doet het dus uitstekend. Je mag echt wel trots zijn op al het ‘werk’ en liefde wat je in Winto hebt gestopt en dat je daar iemand heel erg blij mee gaat maken. Ik vind het supertop van jullie!!!!

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

