Hulphond Winto

Dat wist je van tevoren

Posted on: 18 januari 2010

Hey,

Gisteren even een dipdag gehad.
De dag dat we hem weg moeten brengen komt steeds dichterbij en daardoor kan ik aan weinig anders meer denken.
De mensen om me heen proberen me op te beuren en af te leiden, maar echt helpen doet het niet. Vooral van die dooddoeners als “Straks heb je weer lekker tijd voor andere dingen” en ” Tja, dat wist je van tevoren” helpen niet bepaald. Want NOU EN dat ik straks weer andere dingen kan gaan doen. Wat is er nou leuker dan bezig zijn met Winto?
En ACH POEH, natuurlijk wist ik dit van tevoren, maar dat betekent toch niet dat ik er niet verdrietig om mag zijn?!

Elke dag tel ik af en in gedachten voeg ik overal de woorden “voor het laatst” aan toe:
Vorige week met de bus naar Emmen-centrum – Voor het laatst
Woensdag met z’n drieën naar de Hema – Voor het laatst
Op zaterdagavond eten bij mijn moeder – Voor het laatst
Naar de dierenarts voor Winto’s inentingen – Voor het laatst
Ik kan er niets aan doen. De woorden vormen zich vanzelf in mijn hoofd.

Vandaag nog twee weken lang met Winto spelen.
Vandaag nog twee weken lang met Winto pronken.
Vandaag nog twee weken lang met Winto wandelen.

Groetjes,
Kirsten

4 Reacties to "Dat wist je van tevoren"

Juist dit weten en de voorbereiding naar gaan je straks wel helpen het te verwerken…niet dat je hem niet gaat missen…vertel mij wat…geniet ja met volle teugen…het kan nu nog

Beste Kirsten,
Ik heb net als jullie zo’n prachtige hulphond rondlopen. We genieten ook zo van onze kanjer. Onze hond Banjer gaat 6 april weg en ik herken het rotgevoel en de goedbedoelde adviezen. Ik volg de blog al een hele tijd en ik denk dat Winto zich geen beter gastadres kon wensen……

Hey,

Natuurlijk is het goed bedoeld advies, maar je moet afscheid nemen van een kameraadje die je een jaar lang bij je in huis hebt gehad! Hij is een deel van jullie leven, dat doet pijn als je afscheid moet nemen.
Ik zou zeggen neem er de tijd voor en denk terug aan al het leuks wat je hebt gedaan met hem en beleefd hebt met hem!

Ik weet niet wat ik erop moet zeggen, want ik weet hoeveel pijn het doet om afscheid te nemen.
Maar wat jij hebt gedaan is echt super en ik vind je een kanjer!!!

Ik lees je blog regelmatig en volg jullie belevenissen met heel veel plezier.

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

