Hulphond Winto

Het Goede Doel

Posted on: 29 december 2009

Haha,

Typ ik gister in mijn blog dat ik blij ben om weer veilig te kunnen wandelen, verwachten ze nu “ijzel met verradelijke gladheid tot gevolg” en ”in de avond sneeuw met een uiteindelijk sneeuwdek van 5-10 cm”
Fraai is dat!  🙂

Winto zit ondertussen dicht bij me. Ze zijn buiten regelmatig aan het knallen en daar wordt hij onrustig van (maar gelukkig niet in paniek). Wel schattig; Vanmiddag lag hij op het kleed op een kauwstaaf te kauwen en plots klonk er buiten een harde knal. Winto stond gelijk op, liep naar me toe en ging dicht tegen me aan liggen om daarna lekker verder te kauwen. Vind het een fijn idee dat hij zich hier zo veilig voelt!

Martijn heeft een aantal weken geleden besloten om zich ook voor het goede doel in te zetten. En welk goede doel zou dit kunnen zijn? Stichting Hulphond natuurlijk!
Sinds een week is het officieel en mag hij zich collectecoördinator voor Stichting Hulphond noemen. 
De bedoeling is dat hij twee keer per jaar bij bedrijven langsgaat die een collectebus op de toonbank of balie hebben staan om deze te legen. De collectebusjes hebben de vorm van hondenhokjes, erg schattig.
Martijn neemt hier de buitendorpen voor zijn rekening en zal proberen om bij nieuwe bedrijven ook een hondenhokje geplaatst te krijgen.

Vanmiddag was zijn eerste ronde en met veel plezier is hij op weg gegaan. De opbrengst was heel verschillend. Van een paar centen (?!) tot ruim € 50 in één hokje. Hopelijk krijgt hij nog een aantal bedrijven zo ver om een hokje neer te zetten en kunnen we zo, ook na Winto, nog iets voor de stichting betekenen. Nog even en we hebben beide een aureool boven onze zoete hoofdjes hangen…   ;-p

Doei doei,
Kirsten

Plaats een reactie


  • Geen
  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën