Hulphond Winto

Zo goed!

Posted on: 29 oktober 2009

Hoi hoi,

Ik kan Winto af en toe echt achter het behang plakken, maar ik merk wel dat het ‘puber zijn’ er inmiddels een beetje vanaf gaat. Zo kan ik hem nu gerust even knuffelen terwijl hij voorheen gelijk in mijn mouwen ging hangen als ik het probeerde. Ook lief: Als Winto suf en slaperig op het kleed zit dan kan ik rustig naast hem gaan zitten en hem zachtjes tegen me aan duwen; Meneer knort even en gaat er dan heerlijk bij liggen om te slapen. Zo grappig!

Ik zie ook dat hij tegenwoordig iets sneller zijn rust kan vinden. Gisteren stond ik bij de bushalte te wachten en waar Winto eerst constant zou lopen te snuffelen, snuffelde hij nu even rond om daarna op mijn voeten te gaan liggen. Zelfs toen de bus er aan kwam bleef hij liggen totdat ik hem een commando gaf. Wel knap als je bedenkt dat de bus op slechts enkele centimeters afstand met veel lawaai tot stilstand kwam. 
Het instappen is tegenwoordig ook geen probleem meer en tijdens de rit is Winto veilig tegen mijn benen aan gaan zitten. Al die bochten zijn namelijk best lastig als je zelf op een gladde vloer zit. Toen het hem allemaal te lang duurde is hij er bij gaan liggen…dat was een half jaar geleden ondenkbaar.

Aangekomen in Emmen centrum zijn we eerst naar de bibliotheek gegaan. Ik ben met een tijdschrift ergens gaan zitten om te lezen. Winto is er rustig bij gaan liggen om naar de mensen te kijken die voorbij kwamen. Geen gesnuffel, geen getrek, geen gedoe: heerlijk.

Na een tijdje kwam Martijn ons gezelschap versterken en zijn we met ons drieën richt de Hema cappuccino gegaan. En ook hier gedroeg Winto zich voorbeeldig (afgezien van het liggen in het midden van het gangpad, haha). Zo goed van hem!
Toen we naar de uitgang liepen werden we aangesproken door een mevrouw die zei “Hebben jullie de stickers op de deuren gezien?!” Ik schrok me wild, want de manier waarop ze het zei klonk niet echt vriendelijk en ik dacht dus ook dat ze de ‘verboden voor honden-sticker’ bedoelde. Ik stond al op het punt om te zeggen “Maar het is een Hulphond!” toen ik de mevrouw herkende als de bedrijfleidster van de Hema. 
De stickers waar ze het over had zijn de ‘Hulp- en geleidehonden zijn hier welkom-stickers’ die kort na ons eerste bezoek (lees blog ‘Hema’) op de deuren waren geplakt.
Enigzins opgelucht heb ik beaamd dat we ze gezien hadden en hierna vertelde ze dat ze de stickers gelijk na ons bezoekje in maart besteld had. Leuk om te horen dat we met Winto tenminste één winkel bewust hebben gemaakt van het belang om hulp- en geleidehonden mee te mogen/kunnen nemen. 😉 Na nog een paar mooie complimenten over Winto in ontvangst genomen te hebben zijn we vertrokken.

Als laatste onderdeel van deze woensdagmiddag stond de supermarkt op de planning en ook hier heeft Winto zich van zijn beste kant laten zien. We konden vlot doorlopen en als we even voor een schap stilstonden ging hij meteen naast me zitten. Hij heeft rustig zitten wachten in de lange rij voor de kassa en alle luidruchtige mensen werden genegeerd.

Het behang was gisteren dus niet nodig…wat hebben we toch een heerlijke hond in huis!

Groetjes,
Kirsten

2 Reacties to "Zo goed!"

kun je niet mooie fotoos maken en daar weer een behangrol van laten maken?? Veel beter…en zo heb je straks een giga leuke herinnering aan dit leuke monstertje….

Wat een SUPER HOND!!!!!! Lijkt op zijn zus natuurlijk!! hihihi:)

En natuurlijk ga je deze kanjer straks missen, maar de nieuwe baas krijgt straks wel een geweldig hulpje en daar heb je het voor gedaan.
En als je hem te erg mist dan is Stichting Hulphond nog steeds op zoek naar goeie gastgezinnen en volgens mij hoor jij ook bij de goeie. Een nieuwe pup betekent niet dat je de vorige hond niet mist hoor, maar het helpt wel een beetje, je gaat door in je ritme. Persoonlijk vind ik het zo kaal om zonder hond op stap te zijn.

Groetjes Diederika

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

