Hulphond Winto

Van die kleine dingen…II

Posted on: 25 oktober 2009

Hey hoi,

Na het ontbijt eerst even de krant lezen...Winto heeft soms van die heerlijke acties. Zo had hij een paar weken geleden bedacht dat hij naast mij op een stoel wilde zitten. En niet bij mij op schoot, maar echt een eigen stoel voor onze Winto! Ik zat de krant te lezen toen Winto aan zijn actie begon. Eerst zijn voorpoten op de stoel en daarna – met enige moeite, gekreun en gesteun – zijn achterpoten.

Dat hij het überhaupt voor elkaar heeft gekregen vind ik erg knap en aan zijn tevreden kopje te zien vond hij zichzelf ook heel goed.
De sportpagina vond hij niet zo interessant, maar nadat ik hem zijn horoscoop had voorgelezen kreeg ik als dank een natte neus in m’n gezicht.

Ook leuk is het wanneer ik tv aan het kijken ben. Ik kijk namelijk graag naar Animal Planet en telkens als er een paard of hond in beeld verschijnt gaat Winto voor de tv staan, oren vooruit en neus tegen het glas. Helaas gaat Winto ook ’s avonds regelmatig voor de tv staan en probeer dan nog maar normaal naar Grey’s Anatomy te kijken! 

Winto loopt graag rond in onze tuin. Lekker snuffelen in de bosjes, kijken naar de kikkers in de vijver en neusje-neusje doen met de hond van de buren. Totdat Winto groot genoeg was om over het hekje te springen. Toen werd het neusje-neusje-spring-en-speel met de hond van de buren. Wij waren not amused door deze actie. Zo kan je hem nooit eens alleen laten in de tuin. Nieuwe (hoge) schuttingen waren geen optie en inmiddels hebben we al een heel scala aan tijdelijke hekwerken en afzettingen geprobeerd. Helaas blijft er nu nog maar één ding over; Alleen onder toezicht naar buiten als de buurhond ook buiten is. En dat is voor Winto niet zo leuk en voor ons niet handig.
Gelukkig kunnen we het goedmaken door samen met Winto te tuinieren. Hij heeft inmiddels heel goed door waar hij wel op mag kauwen en waarop niet. Bloemen, plantjes en gras = mag niet. Dode takjes = nou vooruit dan maar. Zo heeft hij de hele zomervakantie lang dagelijks een uitgebloeide klaproos geplukt en in stukken gescheurd (en wij maar vegen na die tijd…).

Winto ligt nu naast mij te slapen. Het vreemde is dat hij vaak met zijn ogen open slaapt. Hij draait zijn oogballen weg waardoor je er alleen wat wit en roze ziet. Het ziet er heel eng uit en we noemen het dan ook niet voor niets zijn zombie ogen!
Soms heeft hij een drukke en/of nare droom er dan zie je zijn ogen griezelig heen en weer schieten. Brrr…!

Groetjes,
Kirsten & Freak Show Winto

2 Reacties to "Van die kleine dingen…II"

haha…zo hebben wij hier ook een tv bengel…en dan vooral als die amerikaanse serie van resque animals erop is..maar ook de dierentuin series zijn zwaar favoriet…op de foto nemen is geen optie…ons fotomodel komt dan gelijk dan ons toe…neus in de camera hihihi..om darna weer vrolijk door te gaan met kijken naar favoriete programmas

Ook Woukje kijkt graag t.v net als haar broer. Animal planet is favoriet, maar samen met mij naar een serie of film kijken vindt ze ook leuk. Gelukkig kruipt ze nog niet naast mij op de bank.
Wij hebben extra hoog gaas op de schutting geplaatst, de honden die we voor Woukje hadden sprongen ook over het hekje. Toen we tegels kregen i.p.v gras ging Britta (onze eerste hulphond) haar behoefte doen op het grasveld van de buren!!!! Terwijl we echt vaak genoeg met haar gingen lopen om haar haar behoefte te laten doen.
Neusje-neusje doet Woukje ook, niet met de hond van de buren maar met ons konijntje die in de voortuin woont. Van de poes heeft ze geleerd om kopjes te geven, ook een heel erg mooi gezicht. Ja, je maakt wat mee met die (hulp) hondjes. Maar ze zijn wel vreselijk lief!!

Groetjes Diederika en een poot van Woukje

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

