Hulphond Winto

Spelen, spelen, spelen

Posted on: 13 oktober 2009

Hoi,

Vanmorgen alweer een huisbezoek gehad van trainster Marieke. Arya was er deze keer niet bij en daardoor was ik gelijk wat minder zenuwachtig. Twee trainers in één keer is voor mijn zwakke gestel toch een beetje teveel van het goede. 😉
Eerst even bijgepraat en daarna zijn we op pad gegaan. Marieke had labrador Qiki weer bij zich en samen hebben we een leuke, lange wandeling gemaakt. Zowel Winto als Qiki mochten los van de lijn en dat betekende: Spelen, spelen en spelen!
Heerlijk om die twee samen te zien. Hoewel Winto helemaal los ging, sprong hij toch voorzichtig met haar om. Als zij iets niet wilde dan liet hij haar met rust. Met zijn hondenmanieren is in ieder geval niets mis!  🙂

We kwamen ook aardig wat andere honden tegen, maar Winto had vooral belangstelling voor Qiki, dus als zij verder liep dan liep hij met haar mee. Eén keer rende hij samen met een andere hond mee, maar raakte in paniek toen hij omkeek en ons/mij niet meer kon vinden. Met hard brullen en gezwaai met onze armen hebben we een paniekerige Winto weer bij ons weten te krijgen. Eigen schuld hondje, moet je maar beter opletten!

Na deze wandeling zijn er voor mij twee dingen duidelijk geworden:
1. Winto houdt me goed in de gaten, ook al denk ik van niet.  
2. Ik moet oefenen op hard brullen, want mijn piepstem reikt niet zo ver.

Waar Arya en Marieke mij de vorige keer op wezen was dat Winto’s linkerachterpoot niet beweegt zoals de rest. Niets om me zorgen over te maken, maar wel iets om in de gaten te houden.
Vandaag had ik het er met Marieke over en na wat overleg besloot ze om toch contact op te nemen met het hoofdkantoor in Herpen.
Normaal gesproken worden er foto’s van ellebogen en heupen gemaakt wanneer de hond 1 jaar of ouder is. Sinds -heel- kort is dit beleid veranderd en worden er pas foto’s gemaakt wanneer de honden in Herpen zitten.
Maar Marieke vindt Winto’s achterpoot toch een geval apart en voor de zekerheid gaat ze overleggen over het ‘hoe en wat’.
Wordt vervolgd dus… 

Winto ligt ondertussen nietsvermoedend te slapen en droomt over een lief meisje genaamd Qiki…

Sssst!

Kirsten

2 Reacties to "Spelen, spelen, spelen"

Dag schrijfster,

Ik heb tot nu toe nog nooit gemerkt dat jij een zwak gestel hebt. En ik zou zeggen leer fluiten, dat spaart de stembanden.

Was getekend,

Silvetta.

JA SILVETTA HEEFT GELIJK…ER ZIJN MEERDERE MANIEREN OM DE HOND OP JOU TE DOEN LETTEN…WAT MAAR BIJ JE PAST DUS:-)

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

