Hulphond Winto

Noet oeien aoeb!

Posted on: 27 september 2009

Hallo daar,

Aangezien de zon de afgelopen dagen nog aanwezig was, zijn Winto en ik lekker veel aan de wandel geweest. Ik weet alleen niet waar hij de laatste tijd last van heeft, want hij is druk en springerig aan de lijn. Misschien heeft hij de herfst in zijn mooie koppie zitten?

Ik ben er trouwens achter gekomen dat Winto over een aantal ‘loopjes’ beschikt. Allereerst zijn er natuurlijk de standaard loopjes:
– Wandelen
– Snelwandelen
– Rennen
– Racen

Maar hiernaast heeft Winto nog een aantal andere manieren van voortbewegen verzonnen:
– De Ik Laat Jou Wel Even Uit manier; Als hij in een speelse bui is wil hij onder het wandelen nog wel eens een deel van de lijn grijpen, zichzelf op standje snelwandelen zetten en mij zo mee trekken. 
– Standje Kangoeroe; Als hij lekker irritant wil doen of als ik iets vast heb wat hij wil hebben dan springt hij onder het lopen op zijn achterpoten naar me. En als ik er niets van zeg (wat ik natuurlijk wel doe) dan kan hij dat heel lang volhouden.    
– Het Bah Ik Heb Geen Zin Vandaag loopje; Als het erg warm is dan hoeft het voor Winto allemaal niet zo nodig. (‘Zullen we weer naar huis gaan? Aaahhh…toe nou!?’)  
– De Moonwalk; Als we langs een andere hond lopen die Winto erg interessant vindt, of als er iemand achter ons loopt die hij in de gaten wil houden, dan loopt hij gewoon achterstevoren! Erg handig is het niet want zo is hij al eens tegen een lantaarnpaal aangeknald…

Gisterochtend zijn we op de fiets naar het centrum gegaan. We hebben onderweg proberen bij te houden hoeveel automobilisten naar Winto staarden en/of wezen, maar na twintig raakte we de tel een beetje kwijt. Als ik in de auto aan het rijden bent probeer ik op de weg en op andere auto’s te letten, maar blijkbaar ben ik één van de weinige…  😉
Eenmaal in Emmen aangekomen hebben we onze fietsen plus kar in de fietsenkelder gezet. De meeste mensen die daar werken kennen ons inmiddels, maar soms komt er een nieuwe bij en die vindt het maar raar dat Martijn twee fietsen en een kar komt brengen. Deze zei: “Die fiets met kar moet daar in de hoek. Het is namelijk erg droek vandaag.” De rest van de ochtend hebben we -heel flauw natuurlijk- overal ‘oe’s’ tussengeplakt en de gesprekken werden gelijk wat leuker zo… “Wat wil jij droenken? Ik wil graag een coeppucinoe.” “Stoem mens…ze ziet toch dat er staat: Noet oeien aoeb!”
Winto vond ons maar raar en melig doen en begon spontaan standje Kangoeroe uit de kast te halen.

Komende dinsdag weer eens een huisbezoek, ben benoeuwd! 🙂

Groetjes,
Kirsten

1 Response to "Noet oeien aoeb!"

heerlijk herkenbaar weer haha…
ze doen het allemaal hoor, dat springen en jumpen…hoort wel wat bij een bijna een jarige…..zo goed als jij hem kent, kent hij jou inmiddels ook uit de pen hihi

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

