Hulphond Winto

De Hulk

Posted on: 19 september 2009

Oi! Oi!

Het begint steeds koeler te worden buiten en daarom trekken we de vesten en jassen maar weer aan. En Winto vindt lange mouwen heerlijk! Ik had mijn jas nog niet aan of er hing al een hond aan m’n mouw. En ondertussen maar kwispellen!
Echt boos kan ik er niet om worden, tenslotte zal hij later zijn nieuwe baas op deze manier moeten helpen bij het uitrekken van jassen en shirts. Het betekent helaas wel dat de blauwe plekkenperiode nu weer is aangebroken; Winto grijpt namelijk regelmatig mis waardoor mijn arme armen vol rode, gele en blauwe plekjes zitten.

Het is ’s ochtends heerlijk wandelen. Het is fris en zonnig en alles is nog nat van de dauw. Deze week hadden ze al vroeg de grasvelden gemaaid en dan ruikt het zo lekker! Winto en ik hebben samen fijn gespeeld met zijn favoriete speeltje, een blauw klosje die we van de stichting mee hebben gekregen. Als het aan Winto ligt dan zou ik het klosje 100 keer mogen weggooien zodat hij het kan gaan halen. En hij maakt er echt een show van. Niets rustig ophalen en terugbrengen. Nee, eerst erheen racen, dan een sliding maken en omrollen en dan pas terugbrengen. Vaak komt hij terug rennen, geeft het klosje aan mij om daarna een mond vol gras uit te moeten spugen voordat hij zijn brokje aan kan nemen.Reconstructie van de Hulk
Maar goed, van de week hadden ze dus het gras gemaaid en dan is een sliding maken nog fijner! Ik had er alleen even niet aan gedacht dat nat gras nogal kan afgeven dus na twee keer gooien had ik geen hond meer, maar een Hulk. Gras overal en groen van poten tot kop!
Gelukkig voor mij is Winto’s vacht zelfreinigend en hoefde ik alleen het gras eruit te kammen. Dat scheelt.  🙂

Wij zijn hier ondertussen stevig aan het genieten van -misschien- de laatste warme dagen van het jaar.
Dus tot zover!

Groetjes,
Kirsten

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

