Hulphond Winto

Puber update

Posted on: 28 augustus 2009

Hoi,

Na een geweldige start van de week heeft Winto nu besloten weer lekker puber te zijn. In huis is hij heel lief, maar buiten is het soms een ander verhaal.
Hij trekt gelukkig niet, maar wil wel constant overal zeer uitgebreid aan ruiken. Hij heeft zichzelf ook een nieuw trucje aangeleerd: Net doen alsof je moe bent en dan snel in het gras gaan liggen en niet meer overeind komen. Daar trap ik natuurlijk niet in, maar soms voelt het net alsof ik een wandeling maak met een aambeeld aan een lijntje. Winto heeft me namelijk een kracht in de poten!
Sinds gister heeft meneer ook besloten dat alles wat hij op straat ziet bewegen achterna gezeten moet worden. En dat kan van alles zijn: Blaadjes, katten, vogels of papiertjes het maakt Winto niets uit. Lekker wegrennen en dan niet naar het baasje luisteren. Hoera!
Ik zie het als een puberale fase, maar het is wel belangrijk dat het geen jagen gaat worden…daar zou hij namelijk op afgekeurd kunnen worden! Ik houd goede hoop en ga maar van het positieve uit…toch?!

Vanmiddag ben ik naar het ziekenhuis geweest om twee verstandskiezen te laten trekken. Niet vrijwillig hoor…het moest van de tandarts! Als het aan mij had gelegen zaten ze er over twintig jaar nog steeds in.
Toen ik Winto na de behandeling bij mijn broer ging ophalen kwam hij me eerst enthousiast begroeten om daarna heel voorzichtig aan mijn wang, lippen en neus te ruiken. Het was een lief gezicht om het hondje zo te zien. Blijkbaar had hij gelijk door dat er iets ‘mis’ was met me. Ook op de terugweg in de auto bleef hij stilletjes zitten en eenmaal thuis ging hij rustig naast de bank liggen. Pas toen Martijn thuis kwam liet hij weer even zijn oude zelf zien. Zo zie je maar; ook pubers kunnen heeeeeel lief en zorgzaam zijn.  🙂

Groetjes,
Kirsten

1 Response to "Puber update"

Nou broer en zus lijken wel op elkaar. Ook Woukje is druk aan het puberen. Luistert minder goed, gaat meer haar eigen gang en ook wij moeten opletten dat ze niet gaat najagen. Maar net als Winto blijft Woukje ook vreselijk lief en zorgzaam. Het jonge poesje doet vreselijke dingen met haar (krabben, bijten, in de voerbak zitten!!!), maar Woukje blijft lief.
Ach, die pubertijd gaat weer over en dan komt de rust weer in de hond. Oké dan is het ook bijna tijd om de hond in te leveren,<:( maar daar wil ik nog eventjes niet aan denken.

Groetjes van Diederika en een pootje van puber Woukje

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

