Hulphond Winto

Training in Emmen

Posted on: 20 augustus 2009

Hey hoi,

Vanmorgen om 10 uur hadden Winto en ik een training in Emmen. Leuk, eindelijk eens een training op eigen grond!  🙂
Na uitwisseling van spullen (mega zak voer, anti-vlooienspul, anti-wormenspul en een nieuw dekje!) konden we beginnen.
Er was nog één ander gastgezin en die hadden een heel schattig Labradoodeltje van ongeveer 4,5 maand bij zich. Echt een scheetje; de lange poten van een Poedel, het kopje van een Labrador en de vacht was een mix van beide.
Het was een teefje en ze droeg de naam ‘Gravin’. Whahaha, en dan moet je je voorstellen dat ze ook nog wordt getraind door de man van het gastgezin… Hij zei zelf ook al: “Loop ik met haar op het werk door de kantine en dan roep ik haar… Moet je mijn collega’s me eens zien uitlachen!”
En nee, deze naam hadden ze niet zelf bedacht. Ze is onlangs overgeplaatst uit een ander gastgezin waar het met haar niet zo lekker liep. Maar ja, dan zit je als nieuwe baas wel met zo’n naam opgezadeld.
Het leven van een gastgezin gaat niet altijd over rozen, haha.

Ik zei al tegen trainster Marieke dat we wel patent hadden op trainen met -erg- warm weer. En zij zei: “Ja mooi hè! Overal waar ik kom schijnt de zon.” Ja dat is ook een manier om er tegenaan te kijken. 😉
De tocht van de parkeerplaats naar het centrum was al een hele toer. Als ik een huifkar achter Winto had gespannen waren we inmiddels in Groningen geweest. Het mooie is wel dat Winto erg trekt naar andere honden (in dit geval dus naar Gravin [whahaha]), maar als hij voorop loopt is hij één en al aandacht. Zo konden we samen dus toch mooi laten zien dat we het echt wel kunnen!

Eenmaal in het centrum aangekomen hebben we in/uit de lift geoefend en dat ging super. Omdat beide hondjes erg op elkaar gericht waren kregen we als oefening het langs elkaar lopen en ondertussen proberen de aandacht van je puppy vast te houden. Moeilijk, maar het viel me beslist niet tegen.
Even verderop zijn we op een terrasje gaan zitten. Dit was voor Winto een koud kunstje, maar het was voor Gravin al een oefening op zich. Het lukte haar maar niet om rustig te zitten en haar mondje te houden. Veel te veel indrukken en dingen om te doen. 🙂

Na de thee nog even alleen met Winto een winkel in gegaan en ook dit ging helemaal goed. Af en toe trok hij wat richting rommel op de grond, maar verder had hij veel aandacht voor mij en gedroeg hij zich rustig. Marieke was in ieder geval erg tevreden. Daarna was het de beurt aan Gravin en konden wij buiten even uitpuffen op een bankje.
Hierna besloot Marieke dat ze genoeg had gezien en dat ze vond dat beide hondjes het erg goed deden. Op naar de parkeerplaats!
De wandeling terug was aangenamer dan de heenweg want Winto had door warmte en vermoeidheid minder de behoefte om vreselijk te trekken.

Marieke en ik hadden het samen nog even over Winto’s lichaamsbouw en gewicht (goed, maar hij moet niet dikker worden). Volgens haar zal Winto niet veel groter meer worden. Dat vond ik toch wel verrassend. Zowel onze eerste trainster als onze dierenarts hadden gezegd dat Winto een aardig bakbeest zou gaan worden. Dat blijkt nu dus wel mee te vallen…vindt het eigenlijk wel jammer…het past wel bij Winto om een lekkere grote lobbes te worden. Nou ja, klein of groot voor mij is en blijft Winto SUPER!

Groetjes,
Kirsten en mini-Winto

1 Response to "Training in Emmen"

zo zie je maar dat al je werk en aandacht niet voor niets is….kleine kanjer hoor:)

Geef een reactie

    • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
    • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
    • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

    Categorieën

