Hulphond Winto

Utrecht

Posted on: 31 juli 2009

Hallo,

Gisteren zijn we met Winto naar Utrecht geweest. Het was een hele ervaring voor hem, want we gingen met de trein. 
Tot mijn grote, grote, verbazing besloot Winto dat hij best zelf in en uit de trein kon stappen en dat tillen niet nodig was. Voor de veiligheid heeft Martijn hem op drukke punten wel even getild, maar toen was Winto eerder verontwaardigd dan dankbaar.
Het uitstappen ging heel rustig en netjes. Geen grote sprong en klaar, nee, netjes eerst op het treetje en daarna met een grote stap op het perron.
Als tegenhanger voor dit nette gedrag sleurde hij me wel alle stationstrappen af (‘Haast! Haast!’). Ik moest me met één hand aan trapleuningen/ Martijn/ willekeurige mensen vastklampen om niet van de trap getrokken te worden. Nou ja, dat leren we hem nog wel af…hoop ik.  😉

Martijn en Winto in de treinIn Utrecht zelf heeft Winto zich keurig gedragen. Alle lekkere geurtjes en rotzooi op de grond waren onweerstaanbaar, maar verder ging het goed.
Ook hier weer aardig wat andere honden tegengekomen, maar ik heb dit keer geen spieren verrekt dus ging het best goed. We kwamen ook een paar keer hetzelfde leuke Mopshondje tegen, maar die was helaas niet zo gecharmeerd van Winto (het was eerder een ‘Mopperhondje’ dan een Mopshondje, volgens Martijn). 

Af en toe is het wel handig dat mensen denken dat ik blind ben. Zo stonden we voor een stoplicht en er stonden heel wat mensen samen met ons te wachten. Toen het licht op groen sprong bleek dat al die mensen naar rechts wilden oversteken, terwijl Martijn en ik naar links wilden. Niet zo handig als je in het midden van de groep staat… Dus ik heb met een uitgestreken gezicht en m’n blik op oneindig Winto naar links gestuurd en ben dwars door de overstekende groep gemarcheerd. En al die mensen maar netjes voor me aan de kant. Heel vriendelijk allemaal en van binnen moest ik toch even kwaadaardig lachen (“Mwahahaha!”). Aan het gegrinnik van Martijn achter mij te horen, vond hij het ook wel een puike actie. Soms moet je ook een beetje brutaal durfen zijn!  🙂

Op de terugweg heeft Winto in de trein lekker geslapen. Op het laatste stuk naar Emmen toe lag hij zelfs midden op het gangpad en moesten mensen over hem heen stappen.
Hij was zo verschrikkelijk moe!

Groetjes,
Kirsten

1 Response to "Utrecht"

foei kirsten toch…hihihi….denk dat ik het net zo had opgelost hahaha

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

