Hulphond Winto

Vesting Bourtange

Posted on: 6 juli 2009

Hoi,

We nemen Winto zo veel mogelijk overal mee naar toe. Naar de supermarkt, naar de V&D, naar een korfbalwedstrijd of naar een kinderboerderij en ga zo maar door. Gisteren vonden we het tijd worden om Winto iets meer historisch besef bij te brengen. 

Op naar Bourtange in Zuid-Oost Groningen!

Via de toeristische route en met de raampjes open (we hebben nu airco, maar oude gewoontes blijven lang bestaan) naar de vesting gereden.
Ik ben er al jaren niet meer geweest, maar het zag er nog net zo uit als in mijn herinnering.

Vesting Bourtange
Het was lastig lopen over de oude klinkers, maar Winto huppelde er dapper overheen. Er was op het plein een kunstmarkt, maar na tien kraampjes had je het al gehad. Dat is wel erg klein…
Dan maar even op het terras een thee met ijs drinken. Lekker in de schaduw! 
Winto verveelde zich al gauw en ging daarom maar met z’n gat in zijn waterbak zitten. Toen dat niet hielp ging hij vogeltjes gluren en blaffen naar witte schoothondjes. Af en toe komt de puber in Winto al duidelijk naar boven!
Winto's nieuwe huisje (?)
Na de thee op ons gemak weer richting de auto gelopen. Onderweg hebben we meteen Winto’s nieuwe onderkomen besproken.
Wij vonden het wel geschikt, maar Winto wilde toch liever weer mee naar huis. Watje.

Ook op de terugweg weer de toeristische route genomen. Geweldig, al die oude huisjes en boerderijen. Het is dat je zo ver van de ‘bewoonde’ wereld af woont, maar anders had ik het wel geweten…

Groeten,
Kirsten

2 Reacties to "Vesting Bourtange"

Hallo Kirsten,

Wat leuk dat je mij gevonden hebt en gereageerd hebt in mijn gastenboek.

Ik heb mij geaboneerd op jouw blog en wil graag je belevenissen volgen. Ik vind het echt superknap wat je met Winto doet en dat je hem ook weer kan afstaan voor het goede doel. Volgens mij zou ik me daar dan toch teveel aan hem hechten, maar ik kan me ook voorstellen dat je wel trots bent als hij naar zijn nieuwe baasje gaat.

Ik blijf je blog in de gaten houden.

Groetjes,

Miranda

De zus van Winto is ook al lekker aan het puberen hoor!! Soms kijkt ze me aan met een blik, alsof ik chinees sta te wouwelen tegen haar.
Gelukkig weet ik van de andere honden dat deze periode eventjes duurt ,maar echt over gaat.

Volgende week gaat Woukje mee op vakantie, veel wandelen en uitrusten. Hoop dat Woukje dat laatste ook een beetje in haar koppie heeft 🙂

Wat worden ze al groot hé en met de dag mooier!

Groetjes Diederika
en een pootje van Woukje

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

