Hulphond Winto

Meester Winto

Posted on: 30 juni 2009

Hey hoi,

Gistermiddag zijn Winto en ik op bezoek geweest bij Martijn in de klas. Hij is leraar op een basisschool en we hadden bedacht dat het leuk zou zijn om zijn leerlingen iets te vertellen over Winto en over Stichting Hulphond. 

Filmpje kijkenToen we aankwamen zaten ze al vol spanning te wachten en waren ze druk tegen elkaar aan het 
fluisteren (“Aah, wat is ie lief!”). Winto liep rustig het lokaal binnen met mijn autosleutels in zijn bekje en gaf ze daarna op commando netjes in mijn hand. Hij keek even rustig naar de kinderen en ging daarna op z’n gemakje bij me zitten. 

Ik kreeg van meester de grote stoel en daarna konden we beginnen.
We zaten nog niet of er staken al wat vingers in de lucht, maar nee, eerst even luisteren.  😉
Samen met Martijn heb ik over Winto verteld en over wat hij gaat worden als hij later groot is. Martijn had een paar leuke filmpjes over Hulphonden om te laten zien en ondertussen zat Winto rustig op een botje te knagen. Netjes hoor!

In de klasTussen de filmpjes door was er tijd om wat vragen te beantwoorden, maar de meeste kinderen wilden het liefst iets vertellen over hun eigen hond: “Mijn moeder heeft dat ras en mijn vader die…”, “Wij hadden ook een hond, maar die is nu dood.” en “Ik vind Winto heeeeel lief!”  🙂

Als uitsmijter wat commando’s laten zien en een heel blij kind mocht van Winto een oude gymschoen in ontvangst nemen.  

Winto keek niet op of om en pas toen de bel ging en de kinderen opstonden zag je hem denken: “Speeltijd?”.

Goed zo, Winto!

1 Response to "Meester Winto"

wat is winto toch een bofkontje met twee leermeesters hihi….wat wordt hij al groot he?… leuke fotoos heb je er weer bij kirsten….

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

