Hulphond Winto

Kattenkop

Posted on: 16 juni 2009

Hey hoi,

Winto voelt zich inmiddels al een stuk beter en dus kunnen we samen weer genieten van lange(re) wandelingen.
Vanmorgen kwamen we op de terugweg bij een oversteekplek. Niets bijzonders natuurlijk, ware het niet dat we daar werden opgewacht door een chagrijnige kat.

Met moeite heb ik Winto in bedwang kunnen houden. Want katten = joepie = spelen. Dat onze lijpe buurtkat hem al menigmaal een bloedneus heeft geslagen maakt Winto niets uit. Gek beest!

Met strakke lijn heb ik Winto langs de – letterlijk – maaiende poten van de kat weten te loodsen. Zodra we langs het kattenbeest waren heb ik Winto laten zitten en afgeleid met wat brokjes. En wat luisterde hij goed! Geen blik meer naar die nare kat.
Maar dat zag de kat zelf niet zitten want die kwam blazend, grommend en met hoge rug en lange nagels naar ons toe geslopen. Ook nu weer niets bijzonders zou je zeggen, maar telkens als wij ons omdraaide om weg te gaan kwam die kat een paar passen dichterbij. Het was werkelijk erg freaky…

Op een gegeven moment stonden Winto en ik klem tussen de weg en de kat. Met stampende voeten en ‘ksst-ksst’ heb ik geprobeerd om hem weg te jagen. Maar het enge beest vond dat ik geen blik waardig was en sloop langzaam maar zeker naar die arme Winto.

En wat doe je dan? Oversteken kon niet want dan zou hij Winto van achter meppen geven. Blijven staan kon ook niet want dan ging hij Winto van voren meppen geven. En als overtuigd dierenliefhebber vond ik het ook niet echt een optie om de kat een schop geven…(maar niemand komt ongestraft aan mijn Winto natuurlijk!)
Gelukkig werden we op tijd gered door een jongen op een scootmobiel die met zijn hond langs kwam racen. In de paar seconden dat Evil Kattenkop was afgeleid zijn wij er snel vandoor gegaan.

Soms zijn we ook een stel lafaards bij elkaar hoor!  ;-p

Groeten,
Kirsten & Winto

Geef een reactie

    • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
    • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
    • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

    Categorieën

