Hulphond Winto

Genieten van de zon

Posted on: 2 juni 2009

Hoi hoi,

Na een week – verplicht – rust mochten vrijdag de hechtingen eruit.
De dierenartsassistente kreeg daarna een grote lebber en wat willekeurige mensen in de wachtkamer ook.
Om het te vieren hebben we ’s middags een lange wandeling gemaakt. Winto kon eindelijk weer lekker door de bosjes struinen en over de velden rennen.
Hoera!

In het weekend hebben we alle verloren speel- en rentijd kunnen inhalen en inmiddels loopt Winto weer normaal aan de lijn met me mee. Een hele verademing na een week sleuren en gek doen.

Zaterdagavond hadden Martijn en ik een feestje in Groningen en Winto moest natuurlijk gewoon mee! Een goede oefening voor hem en voor ons een spannende ervaring. Maar we maakten ons zorgen om niks. Op wat gespring na heeft Winto zich SUPER gedragen. De harde muziek leek hij niet eens op te merken en de chips bleef netjes op tafel liggen.
Hij schrok wel erg van een knappende ballon maar hij herstelde zich prima en ging daarna weer rustig op zijn botje liggen knagen.
Ik heb heel wat mensen naar hem zien kijken, wijzen en lachen en ik kan rustig zeggen dat hij er na deze avond weer heel wat fans bij heeft gekregen.  🙂

Op maandag was het tijd voor serieuzere zaken en zijn we naar het station in Emmen geweest om naar de trein te kijken. Het zou nog een kwartier duren voordat de trein zou vertrekken en dit was een mooie kans om ook even in de trein te oefenen.
Het lopen in de trein was geen probleem. Alleen het in- en uitstappen vond hij maar niks. Veels te groot gat tussen de trein en het perron…
Nou ja, ik kan gelukkig wel wat hebben en met een zwaai heb ik hem in en uit de trein getild. Wat een service!

Samen in de trein

Nadat de trein was vertrokken (en Winto niet op of om had gekeken) zijn we met een lekker ijsje in de schaduw gaan zitten. Jummie, zo wil ik elke ‘training’ wel eindigen, haha.
Genieten van de zon
’s Avonds na het eten zijn we nog even met gezicht richting de laatste zonnestralen gaan zitten. Daar had Winto ook wel zin in en voor het eerst sinds tijden gaf hij aan graag op schoot te willen zitten.
En daar zat ik dan. Relaxen in de stoel met een 20 kilo hond op schoot. Heerlijk!  🙂

Groeten,
Kirsten


P.S. Bij deze nog een compliment voor het personeel van het Platformtheatercafe in Groningen. We waren nauwelijks binnen of er kwam al iemand met een grote kom vers water aanzetten voor Winto. Super!
http://www.platformtheater.nl/

2 Reacties to "Genieten van de zon"

Weer leuke foto’s en verhalen 🙂 Winto heeft zich zeker super gedragen; ik vond de ballonnen aan het eind van de avond ook geen leuke versiering meer omdat ze allemaal kapot (werden) (ge)knapt(en)…maar ja, zonder ballonnen ziet de ruimte er ook niet feestelijk uit 😉

wat al een kanjer!!!!…daar kun je mee thuis komen…..

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

