Hulphond Winto

Ongelukje

Posted on: 12 april 2009

Aloha,

Voordat Winto ons huishouden kwam versterken/vernielen/verblijden 
hadden Martijn en ik het slimme plan om een hondenfietskar te kopen.
Deze karren zijn best prijzig maar het leek ons een goede aankoop en tot nu toe hebben we er erg veel plezier van gehad.
Het is goed voor je conditie en je kunt lekker weg met de fiets in plaats van altijd met de auto.
We hebben Winto geleidelijk aan de kar laten wennen en inmiddels stapt hij zelf in en uit en tijdens het rijden kijkt hij rustig om zich heen.

Gisteren reden we van Emmen centrum terug naar de Rietlanden. Winto zat in de kar achter de fiets van Martijn en ik fietste achter ze aan.
Toen we een bocht ingingen sloeg de kar met Winto erin om en sleepte een paar meter over de grond.  Ik zag Winto rondtollen en piepen in de kar en Martijn verschrikt achterom kijken en remmen.
Je eerste reactie als zoiets gebeurd is paniek! Maar we wilden Winto geen trauma bezorgen en daarom deden we alsof er niets aan de hand was.
Met bonkend hart heb ik Winto uit de kar weten te peuteren. Hij en de binnenkant van de kar zaten helemaal onder de urine en ik voelde zijn hartje hevig kloppen.
Ik heb een vrolijk gezicht getrokken en Winto zijn riem omgedaan. Daarna zijn we naar mijn fiets gelopen en heb ik hem wat brokjes gegeven en vrolijk tegen hem gepraat. Ondertussen heeft Martijn met moeite de fietskar weer op zijn wielen kunnen zetten.
Gelukkig had Winto er geen probleem mee om daarna weer in de kar te stappen (ondanks de vieze geur) en verder te rijden. 

Thuis heb ik hem goed gewassen en daarna was Winto weer helemaal zichzelf. Lekker rennen en spelen in de tuin en brokjes gingen zonder kauwen naar binnen. Helaas is onze mooie hondenfietskar er niet zo goed vanaf gekomen… Er zitten grote scheuren in het zeil en dikke krassen in het frame. Nog maar even kijken of we via de verzekering iets vergoed kunnen krijgen.

Nou ja, het aller- allerbelangrijkste is dat Winto er heelhuids vanaf is gekomen!

Groeten, 
Kirsten

Scheur

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

