Hulphond Winto

Buitenaards

Posted on: 3 april 2009

Hallo hallo,

Jeetje…is het mooi/prachtig/schitterend weer zit ik binnen achter de computer!
Maar ja, voor je eigen blog moet je toch wel iets over hebben.

Ik heb net mijn goede daad voor deze dag weer gedaan. Ik kwam tijdens de wandeling met Winto een uitgedroogde kikker tegen. Hij zat midden op de weg en in de volle zon. Lijkt mij niet zo’n fijne plek voor een kikker.
Aangezien we toch vlak bij huis waren heb ik hem opgepakt en bij ons in de vijver gezet. ‘Aaaah….verkoeling’ zag ik hem denken. 

Afgelopen dinsdag hebben we een leuke training in Assen gehad. Buiten een aantal oefeningen gedaan en deze dag mocht Winto – eindelijk! – even spelen met één van de andere puppy’s. Hoewel de andere puppy al een stukje ouder en groter was dan Winto waren ze goed aan elkaar gewaagd. Leuk om te zien hoe ze samen aan het rennen en stoeien waren.
De andere drie puppy’s stonden aan de andere kant van het grasveld met elkaar te spelen. En hoe kan het ook anders…op een gegeven moment ontdekten ze elkaar en werd het een grote kluw spelende hondjes.
Winto ging helemaal uit z’n bol maar wonderbaarlijk genoeg kwam hij al snel toen ik hem riep. Knap zeg! Maar het was ook wel een gelukje hoor, dat geef ik eerlijk toe.  🙂

Verder hebben we deze week samen genoten van het fijne weer en eens een keer geen vieze poten!

Winto is een echte afvalruimer en komt soms met de meest rare of vieze dingen aanzetten. Kauwgom is een favoriet maar gebruikte zakdoekjes en lege flesjes zijn ook geweldig. Het meest ranzige wat ik tot nu toe uit zijn bekje heb moeten pulken was een gebruikte condoom! Ja echt! Geef mij dan toch maar een stuk tweedehands kauwgom….
Vanmorgen liepen we langs de snackbar bij de Rietplas en plukte Winto een leeg ijsbakje uit de struiken.
Als Winto iets gevonden heeft dan gaat zijn hoofd omhoog, borst vooruit en hij tilt zijn poten net iets hoger op. Als een trots paradepaardje komt hij dan voorbij draven met zijn buit.
Maar ik dwaal af…Winto kwam dus voorbij draven met dat ijsbakje in z’n bekje. Alleen is zo’n klein en rond bakje wel erg lastig vasthouden. Winto had de rand van het bakje in zijn bek waardoor de bodem van het bakje tegen zijn neus aandrukte. En terwijl hij zijn bakje aan het showen was hoorde ik een soort mechanisch gerochel uit het bakje komen: ‘hunggg hungg…Luke, I am your father….hunggg hungg….‘. Ik moest toen zo hard lachen dat hij van schrik het bakje liet vallen en snel naar me toe rende met een blik in z’n ogen of ik wel helemaal lekker was.

Ja hoor Winto, hier is alles goed.

Groetjes,
Kirsten & Darth Vader

1 Response to "Buitenaards"

wat weer een heerlijk verhaal….hier zag ik Wevita ook al eens met een condoom rondlopen, jasses…gelukkig kan ze al goed droppen!!!! Het gekke is dat ze de volgende keer dat je er langs loopt, nog heel goed weten dat ze daar een “buit” hadden liggen… hoe bedoel je slim?

Ja was weer een leuke training, wat is jullie schat al gegroeid!
mooi hondje, maar volgens mij houd hij jou/jullie ook wel lekker bezig, hahaha

Geef een reactie

    • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
    • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
    • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

    Categorieën

