Hulphond Winto

Hema

Posted on: 18 maart 2009

Aloha,

Over het algemeen kunnen hulphonden en honden in opleiding zonder problemen naar binnen in winkels en restaurants.
Ook wij hebben tot nu toe geen last gehad van winkelverboden of weigering van bediening vanwege Winto.
Tot vanmiddag.

Als Martijn op woensdagmiddag eerder vrij is van school spreken we vaak af in Emmen centrum om ergens wat te drinken en om bij te kletsen.
Meestal gaan we dan naar de Hema of naar de V&D omdat je hier rustig wat langer kunt blijven zitten. Dit doen we inmiddels al zoveel jaar dat het vaste personeel bijna precies weet wat we zullen gaan bestellen.  🙂

De Hema heeft begin dit jaar het restaurant verbouwd en sinds die tijd zijn we er samen met Winto al een aantal keer geweest.
Toen we er vanmiddag aan kwamen viel het me al op dat er een groot plakkaat hing met ‘Verboden voor honden’. Maar aangezien we er al eerder waren geweest met Winto namen we aan dat hij (als hulphond zijnde) niet onder het verbod zou vallen.
Ik heb samen met Winto een rustig plekje gezocht terwijl Martijn de koffie ging halen. Ik had mijn koffie al bijna op toen één van de personeelsleden naar ons toe kwam en mee deelde dat honden niet meer zijn toegestaan.
Toen dacht ik:
1. Waarom nu opeens wel en vorige week niet?
2. Winto had z’n dekje om, ik had mijn hulphondbuideltje én hulphondrugtas mee (en in het zicht) dus een ‘gewone’ hond was hij duidelijk niet;
3. We zaten er al minstens 20 minuten.

Ook onze pogingen om uit te leggen dat Winto een hulphondje in opleiding is en dat hier vaak uitzonderingen voor worden gemaakt vonden geen gehoor. Ze zei alleen maar: ‘Ik heb deze regels ook niet bedacht’, ‘Zo is ons nieuwe beleid’. En de mooiste: ‘Het is een hond in opleiding dus jullie hebben hem nu toch niet nodig.’
Gelukkig kregen we toestemming -nou hoera- om te blijven zitten maar ze zou het wel met haar baas overleggen.
Hierna hebben we besloten om zelf deze baas maar vast op te zoeken zodat we voor een volgende keer weten waar we aan toe zijn.

Bij de klantenservice werd er heel begripvol gereageerd en de bedrijfleidster werd er gelijk bijgeroepen. Zij vertelde dat er sinds maandag inderdaad een verbod voor honden geldt maar dat er een uitzondering gemaakt is voor geleidehonden en hulphonden.
Nadat ze ons ervan verzekerde dat ze dit ook door zou geven aan de dames van het restaurant zijn wij met een gerust gevoel vertrokken.
Dag Hema, tot de volgende keer!(?)

Groet,
Kirsten

1 Response to "Hema"

Yes, goed opgelost Kirsten, zelf de baas opzoeken en niet het personeel laten gaan. Veel ‘snotneuzen’ weten niet wat er wel en niet geoorloofd is, voor de goede orde… in een open keuken zou een hulphond geweigerd kunnen worden, omdat ze niet daar mogen waar het voedsel bereid wordt.

Zelfs bij apotheken kom je dit tegen, ik heb regelmatig de witte in het portiekje zitten terwijl de hulphond van dat moment wel naar binnen mag… en zij doen echt niet voor elkaar onder(snik)
gelukkig zijn er ook veel winkels waar ze min of meer al op je zitten te wachten en waar ze het jammer vinden dat je de hond eens niet mee hebt.. veel beter natuurlijk :))

Geef een reactie

  • Kirsten: Hoi hoi, Bedankt voor je lieve berichtje! Nu pas een antwoord van mij, moest alles even loslaten en wat afstand nemen van het hele gebeuren. Met Eddy
  • Reumapatientje: hallo Kirsten, Normaal lees ik alleen mee en reageer ik niet, maar wat rot zeg! Weten jullie al iets over Eddy? vind ook wel dat ze jullie best kunne
  • Kirsten: Hoi Chantal, Noppers eerste gastgezin waren al wat oudere mensen, dus ik denk niet dat zij (toen) een weblog hebben bijgehouden. Na een logeerperiode

Categorieën

